lørdag den 23. august 2008

Slugt en badebold.......

Ja, så er der ved at komme meget mave på hjemme hos os.
Så meget, at de fleste forsigtigt spørger, om terminen ikke er regnet forkert eller om vi er helt sikre på, at der ikke en 2-3 stykker.

Begge dele har ikke noget på sig - af gode grunde ved vi jo helt nøjagtigt dato og næsten klokkeslet for indtruffen graviditet. Og det med flere er også udelukket via vores skanninger.

Så efter bogen ville jeg have knap 3 uger tilbage inden jeg skal på barsel, men er desværre tvunget til en halv sygemelding de sidste 14 dage. Derudover er der nogle omsorgsdage med videre der skal bruges, så jeg har sidste dag 5. september, hvis alt går vel.

Det er ikke bækkenløsning eller anden dårligdom, der hindrer mig i at være på benene en hel dag. Det er simpelthen en muskulær smerte, der udløser lidt for mange plukkeveer.
Jeg må jo i de sidste 7 år have trænet dem så meget, at de nu har svært ved at give sig i det tempo, som de skal................!!!! Yeah right.

Så alt i alt har jeg det strålende, men jeg tror Peter er ved at være træt af at bokse med mig om at slappe lidt af. En dag hvor mit forpinte ansigt ikke helt kunne skjules, mente han at vide, at han også havde noget at skulle have sagt. Det var jo også hans barn.
Godt så, så måtte jeg vist hellere begynde at lytte lidt til kroppen. Noget jeg ellers "prædiker" på arbejde, men det er ikke nemt altid selv at efterleve dette.

Emilie glæder sig helt vildt - hende og mormor kalder barnet Osvald, så forhåbentligt bliver det ikke en pige. En dag sagde jeg til hende, at hvis vi ikke lige havde fundet et hus at bo i, når babyen skulle til at sove i eget værelse, kunne det blive nødvendigt at sætte en seng ind til hende. Hvad hun sagde til det????
Det var helt fint; der var bare lige det, at når hun skulle lave lektier, mente hun ikke, at det var så god en ide. Der kunne hun altså ikke hjælpe os med at passe babyen...
Meget godt tænkt - hun bliver en god storesøster.

Kærlig hilsen fra os.

1 kommentar:

Bente og Ivan sagde ...

Kære Ane, Peter og Emilie.
Rigtig dejligt at høre, at I har det godt alle 4. Osvald er da et fint navn, hvis det altså bliver en dreng.
Håber også at alle i andre i vores familie har det godt.
Her er alt vel, vi skal til Birgitte Braüners bryllup på lørdag. Hun skal giftes med irer, som vi endnu ikke har mødt. Det er lige før er er også er schweizer, de har i hvert fald mødt hinanden der og bor i Basel.
kærlige hilsner
Bente og Ivan